POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1 Charakterystyka dokumentu
1. Niniejsza polityka prywatności Sklepu internetowego A&G Moda Damska (zwanego dalej „Sklepem”),
dostępnego pod adresem internetowym www.agmoda.pl, prowadzonego jest przez Jakuba Adamczyka
prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą A&G Jewellery Jakub Adamczyk,
wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez
ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5130294882, REGON 528861650 (zwana dalej „Polityką”) ma
charakter informacyjny, co oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Klientów Sklepu.
2. Informacje zawarte w Polityce mają charakter ogólny. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania
konkretnych danych osobowych jest udostępniana każdorazowo podczas ich pozyskiwania w treści
klauzuli informacyjnej zamieszczonej w widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Dotyczy to w
szczególności informacji o celu i podstawie prawnej przetwarzania danych osobowych, okresie ich
przechowywania oraz odbiorcach, którym są one przekazywane.
3. Wszelkie słowa, wyrażenia i skróty występujące na niniejszej stronie i rozpoczynające się dużą literą
należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym w
Sklepie,
4. W razie wątpliwości lub sprzeczności pomiędzy Polityką a udzielonymi przez daną osobę zgodami
niezależnie od postanowień Polityki, zawsze podstawą do podejmowania oraz określenia przez
Administratora zakresu działań są dobrowolnie udzielone zgody lub przepisy prawa. W przypadku takiej
sprzeczności pomiędzy Polityką a treścią klauzul informacyjnych przekazanych przez Administratora
podczas zbierania danych osobowych (zwykle pod formularzami w Sklepie) informacją, którą Klient
powinien się kierować jest przekazana mu w ramach wspominanych klauzul informacyjnych.
§ 2 Administrator danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu (w tym z wykorzystaniem
plików cookies lub podobnej technologii) lub innych kanałów komunikacji z Klientem jest Jakub Adamczyk
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą A&G Jewellery Jakub Adamczyk, wpisaną
do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra
właściwego ds. gospodarki, NIP 5130294882, REGON 528861650(zwana dalej „Administratorem") i
będący jednocześnie Sprzedawcą.
2. Inspektorem Ochrony Danych w Sklepie jest Eugeniusz Grodecki, z którym możesz skontaktować się
poprzez e-mail: info@agmoda.pl
§ 3 Sposób zabezpieczenia danych osobowych
1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (zwanym dalej „RODO”) oraz innymi aktualnie obowiązującymi, tj. przez cały
okres przetwarzania określonych danych, przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
2. Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej
(zwane dalej „Danymi Osobowymi”). Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można
bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię
i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka
szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną,
kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
3. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą,
a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
1) przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,
2) zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób
niezgodny z tymi celami,
3) adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane,
4) prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane,
5) przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie
dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane,
6) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo Danych Osobowych, w tym
ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą,
zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub
organizacyjnych.
§ 4 Cele wykorzystywania informacji o Klientach
1. Każdorazowo cel i zakres danych przetwarzanych przez Administratora wynikają ze zgody Klienta lub
przepisów prawa oraz doprecyzowywane są w wyniku działań podejmowanych przez Klienta w Sklepie lub
w ramach innych kanałów komunikacji z Klientem.
2. Możliwe cele przetwarzania Danych Osobowych Klientów przez Administratora to w szczególności:
1) zawarcie i realizacja Umowy o Świadczenie Usług (Konto) lub podjęcie działań na żądanie przyszłego
Klienta przed jej zawarciem,
2) zawarcie i realizacja Umowy Sprzedaży lub Rezerwacji, lub podjęcie działań na żądanie przyszłego
Klienta przed jej zawarciem,
3) przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji,
4) dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami, również osób trzecich – w przypadku korzystania
z większości funkcjonalności Sklepu,
5) wypełnienie obowiązków prawnych wynikających z przepisów, np. podatkowych i rachunkowych,
zwłaszcza w przypadku umów odpłatnych,
6) prowadzenie korespondencji z Klientami, w tym udzielania odpowiedzi na wiadomości Klientów.
§ 5 Informacje o Klientach z jakich korzysta Sklep
1. Administrator może przetwarzać w szczególności następujące Dane Osobowe Klientów korzystających ze
Sklepu Internetowego:
1) Dane Osobowe podane w formularzu przy rejestracji Konta, składaniu Zamówień lub dokonywaniu
Rezerwacji w Sklepie, w szczególności: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu
kontaktowego; adres do doręczeń (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość,
kraj), numer rachunku bankowego, a w przypadku Klientów niebędących konsumentami dodatkowo
nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej NIP oraz pozostałe dane zebrane w trakcie
korzystania ze Sklepu,
2) inne dane w szczególności uzyskane w oparciu o aktywność Klienta w Internecie, w aplikacjach
mobilnych lub sklepach stacjonarnych należących do Sprzedawcy, w tym uzyskane za pośrednictwem
Sklepu lub innych kanałów komunikacji z Klientem, z wykorzystaniem technologii cookies i
podobnych.
§ 6 Zobowiązanie Klienta do podania swoich danych i konsekwencje ich niepodania
1. Podanie Danych Osobowych przez Klienta w Sklepie jest dobrowolne, jednak jest konieczne
do skorzystania z określonych funkcjonalności Sklepu na przykład do złożenia przez Klienta Zamówienia i
jego rozliczenia (zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży), rejestracji Konta lub dokonania Rezerwacji
(zawarcia i wykonania Umowy o Świadczenie Usług).
2. Każdorazowo zakres wymaganych do zawarcia odpowiedniej umowy danych wskazany jest uprzednio
w Regulaminie Sklepu.
3. Konsekwencją niepodania Danych Osobowych może być brak możliwości skutecznego dokonania
powyższych czynności.
§ 7 Podstawa prawna korzystania przez Sklep z informacji o Kliencie
1. Podstawą przetwarzania Danych Osobowych Klienta jest przede wszystkim konieczność wykonania
umowy, której jest stroną lub konieczność podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem (art. 6 ust.
1 lit. b) RODO). Dotyczy to przede wszystkim Danych Osobowych podawanych w formularzu przy
rejestracji Konta, składaniu Zamówień i zawieraniu Umowy Sprzedaży lub dokonywaniu Rezerwacji w
Sklepie Internetowym. Również w przypadku Danych Osobowych przekazanych do Sklepu w związku z
reklamacją Klienta podstawą prawną ich przetwarzania jest niezbędność do wykonania obsługi umowy
sprzedaży reklamowanych towarów.
2. W pozostałych (innych) celach Dane Osobowe Klienta mogą być przetwarzane na podstawie:
1) dobrowolnie wyrażonych zgód – np. osób przystępujących do konkursów (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO),
2) obowiązujących przepisów prawa – gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na Administratorze, np. gdy na bazie przepisów podatkowych lub rachunkowych
Administrator rozlicza zawarte umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),
3) niezbędności do innych niż wymienione powyżej celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, w szczególności do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń, prowadzenia korespondencji z Klientami, także za pośrednictwem
formularzy kontaktowych (w tym udzielania odpowiedzi na wiadomości Klientów), analiz rynkowych
oraz statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
§ 8 Przekazywanie danych Klientów do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego
1. W ramach korzystania przez Administratora z narzędzi wspierających jego bieżącą działalność
udostępnianych np. przez firmę Google, Dane Osobowe Klienta mogą być przekazywane do państwa
spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w szczególności do Stanów Zjednoczonych Ameryki
(USA) lub innego państwa, w którym podmiot z nią współpracujący utrzymuje narzędzia służące do
przetwarzania Danych Osobowych przy współpracy z Administratorem.
2. Odpowiednie zabezpieczenia przekazywanych Danych Osobowych zostały zapewnione poprzez
Administratora poprzez zastosowanie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych na mocy decyzji
Komisji Europejskiej oraz umów powierzenia danych do przetwarzania, spełniających wymogi RODO.
W przypadku przekazywania danych z Europy do USA niektóre podmioty tam zlokalizowane mogą
dodatkowo zapewniać odpowiedni stopień ochrony danych w tamach tzw. programu Privacy Shield
(więcej informacji na ten temat jest dostępne pod adresem: https://www.privacyshield.gov/).
3. Klient ma prawo uzyskać kopię stosowanych przez Administratora zabezpieczeń dotyczących transferu
Danych Osobowych do państwa trzeciego, kontaktując się z nami.
§ 9 Prawa Klienta związane z przetwarzaniem jego danych osobowych
1. Każdemu Klientowi przysługuje w każdym czasie prawo do:
1) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
2) przenoszenia Danych Osobowych, które dostarczył Administratorowi i które są przetwarzane w
sposób zautomatyzowany, a przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy,
3) dostępu do Danych Osobowych,
4) żądania sprostowania i ograniczenia przetwarzania lub usunięcia Danych Osobowych,
5) cofnięcia każdej wyrażonej Administratorowi zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie
zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora zgodnie z prawem przed jej
cofnięciem,
6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących go Danych Osobowych dokonywanego w
celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub strony trzeciej, w tym w
szczególności wobec przetwarzania na potrzeby marketingu, w tym profilowania, jeżeli nie ma innych
ważnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania nadrzędnych wobec interesów Klienta.
§ 10 Okres przechowywania danych Klienta
1. Dane Osobowe mogą być przechowywane przez okres korzystania ze Sklepu, przy czym mogą zostać
usunięte po trzech latach od ostatniej aktywności Klienta w ramach Sklepu.
2. Jeżeli przetwarzanie Danych Osobowych jest uzależnione od zgody Klienta, Dane Osobowe mogą być
przetwarzane dopóki nie zostanie ona cofnięta.
3. W każdym przypadku:
1) Dane Osobowe będą przechowywane również wtedy, gdy przepisy prawa (np. księgowe lub
podatkowe) będą zobowiązywać Administratora do ich przetwarzania,
2) Dane Osobowe będą przechowywane dłużej na wypadek, gdyby Klient miał wobec Administratora
jakiekolwiek roszczenia, w celu dochodzenia roszczeń przez Administratora, bądź w celu dochodzenia
lub obrony przed roszczeniami osób trzecich, przez okres ich przedawnienia określony przepisami
prawa, w szczególności kodeksu cywilnego,
3) w zależności od zakresu Danych Osobowych i celów ich przetwarzania mogą być więc one
przechowywane przez różny okres,
4) w każdym przypadku decyduje dłuższy termin przechowywania Danych Osobowych.
§ 11 Przesyłanie przez Sklep informacji handlowych do Klientów
1. Administrator posiada techniczną możliwość komunikowania się z Klientem na odległość (np.
wiadomość e-mail).
2. Informacje handlowe związane z prowadzoną przez Administratora działalnością komercyjną mogą być
przesyłane wyłącznie na podstawie wyrażonej przez Klienta zgody.